.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر رضايي به قم:
برای مشورت با مراجع به قم آمده‏ام
وی تأکید کرد: امروز جامعه ما بیشتر از گذشته به مرجعیت و روحانیت نیاز دارد. در آغاز نقلاب جامعه به روحانیت نیاز داشت که دولت اسلامی را تشکیل دهد، امروز دولتمردان ما و مردمان ما، نیازمند روحانیت و مرجعیت هستند که با آن دولت اسلامی را تشکیل دهند که این موضوع از اهمیت بیشتر برخوردار است.
برای مشورت با مراجع به قم آمده‏ام

محسن رضایی، امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه وارد قم شد.

محسن رضايي درباره اهداف و برنامه‌های ریاست جمهوری گفت: یکی از اهدافی که تکلیف را به دوش من گذاشته است، اینکه بار دیگر رابطه میان حوزه‌های علمیه، مرجعیت و سیاست را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، رضایی اظهار داشت:‌ با وجود اینکه دولت ما اسلامی است، به مرور زمان از آغاز انقلاب به این طرف، رابطه حوزه‌های علمیه با سیاست رو به ضعف گذاشته و تقویت این رابطه از انگیزه‌های جدی ورود من به صحنه انتخابات است.

وی تأکید کرد: امروز جامعه ما بیشتر از گذشته به مرجعیت و روحانیت نیاز دارد. در آغاز انقلاب، جامعه به روحانیت نیاز داشت که دولت اسلامی را تشکیل دهد. امروز دولتمردان ما و مردمان ما نیازمند روحانیت و مرجعیت هستند که با آن دولت اسلامی را تشکیل دهند که این موضوع از اهمیت بیشتر برخوردار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تبیین نقش روحانیت و مرجعیت در جامعه از دغدغه‌های اصلی من برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:‌ امروز چهره اسلام در بیرون ایران به شدت مورد هجمه قرار گرفته است و متأسفانه کارهای ناشایست طالبان و القاعده و برخی خودی‌ها در خارج، بهانه به دشمنان داده است تا از این بهانه‌ها علیه اسلام استفاده کنند.

وی گفت: امروز مرجعیت، حوزه‌های علمیه و روحانیت باید با فعالیت بیشتری در صحنه بین‌المللی حضور یابند.

گفتنی است، دکتر محسن رضایی، امروز در سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما درباره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
وي همچنین در ادامه ديدارهاي خود با آيت‌الله موسوي اردبيلي، آيت‌الله نوري ‌همداني، آيت‌الله جوادي آملي و ديگر مراجع و روحانيون ديدار خواهد کرد.

آيت‌الله موسوي اردبيلي: تعطيلات را كم و كار را زياد كنيد

آيت‌الله موسوي اردبيلي در ديدار دكتر محسن رضايي گفت: در گذشته هم گفتم تعطيلات را كم كرده و كار و فعاليت را در كشور زياد كنيم. ما در شرايط انقلاب بايد مقداري از عادت هاي سابق را برداشته و مطلوب ها احيا كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله عبدالكريم موسوي اردبيلي پيش از ظهر امروز در ديدار با محسن رضايي، كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در سخناني با تأكيد بر اهميت هر چه باشكوه‌تر برگزار شدن انتخابات گفت: در عرصه انتخابات كساني كه توان حل مشكلات را دارند، بايد وارد صحنه شوند.‌ كساني كه مي‌خواهند وارد اين عرصه شوند، ابتدا بايد توان خود را بسنجند و سپس مشكلات كشور و راه‌هاي حل اين مشكلات را بررسي كند.



وي ادامه داد: كساني كه توان مقابله با مشكلات را داشته باشند، بايد در صحنه انتخابات حاضر شوند و حضور در صحنه انتخابات براي اين افراد واجب شرعي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: همه افراد بايد قبل از آنكه خداوند و ديگران بخواهند به حساب آنها رسيدگي كنند، حساب كار و عمر خود را داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به تأكيدات صورت گرفته مبني بر كاهش تعطيلات در كشور اظهار داشت: در گذشته گفتم تعطيلات را كم كرده و كار و فعاليت را در كشور زياد كنيم. ما در شرايط انقلاب بايد مقداري از عادات سابق را برداشته و مطلوبات را احيا كنيم.

آيت الله نوري همداني: كساني كه در خود قدرت و توانايي اين را مي‌بينند كه مطالبشان را براي مردم بيان كنند، به صحنه بيايند.

به گزارش ايفنا نيوز از قم، دكتر محسن رضايي در ادامه سفر خود به قم و پس از زيارت بارگاه ملكوتي حضرت معصومه (س) با آيت الله نوري همداني ديدار و گفتگو كرد.

دكتر رضايي در اين ديدار گفت: انقلاب اسلامي با تكيه بر اسلام و همت مراجع ديني كه در راس آ‌نها امام خميني(ره)، رهبري و ساير مراجع بودند، تاكنون توانسته است ضمن دستيابي به موفقيت و تثبيت نظام، پرچم بي‌نظيري را در دنيا برافراشته سازد و اكنون وظيفه تك تك ماست كه ببينيم در شرايط امروز چه وظيفه‌اي بر دوش داريم.

وي افزود: بايد يك تحول در مديريت كشور بوجود آيد وگرنه ممكن است مديران بخش هاي مختلف كشور با حس دلسوزي كار كنند ولي اكنون پس از تجربه هاي مختلف مي بينيم كه اگر الگوي مديريتي كشور تغيير نكند، بعيد است كه اين دلسوزي‌ها به جايي برسد.



دكتر رضايي درباره طرح دولت ائتلافي و چاره‌انديشي براي تغيير الگوي مديريت كشور گفت: طرح دولت ائتلافي، متعهد كارآمد از تيرماه سال قبل مطرح شد و بنده تمايل داشتم يكي ديگر از دوستان با تصميم جمع كانديدا شود كه در نهايت تصميم بر اين شد كه خودم پس از ديدار با مراجع عضام و جمع بندي نهايي، در صورت به نتيجه رسيدن، اعلام حضور كنم.

دكتر محسن رضايي در تشريح برنامه هاي خود براي اداره دولت پس از پيروزي در انتخابات، اظهار داشت: در دو حوزه مديريتي و اقتصادي كشور برنامه هاي مدون داريم.

وي افزود: اولين طرح ما تغيير الگوي مديريتي كشور است. معتقديم كه بايد روند فعلي استفاده از نخبگان كه استفاده سطحي و گاه ابزاري است، برطرف شود و با بهره‌گيري گسترده از تجربه مديران قبلي و توان و انرژي مديران نسل سوم، به سمت يك نوسازي در مديريت كشور حركت كنيم.

دكتر محسن رضايي چاره انديشي براي مشكلات اقتصادي را از اولويت هاي كاري دولت احتمالي خود ذكر كرد و افزود: با وجود زحمتهايي كه در دولت فعلي و دولت هاي گذشته كشيده شده است، هنوز جهشي در عرصه اشتغال و رفع بيكاري و بهبود وضعيت اقتصادي به وجود نيامده است.  
دكتر رضايي با اشاره به ضعيف شدن ارزش‌هاي ديني و اخلاقي در عرصه سياست گفت: براي من و امثال من زجرآور است كه شاهد زدوده شدن نقش روحانيت و كمرنگ شدن ارزش‌هايي باشيم كه شهداي زيادي چه در مبارزات قبل از انقلاب و چه در طول دفاع مقدس، به خاطر تعالي اين ارزشها عزيزترين دارايي ‌شان را تقديم كردند.

آيت الله نوري همداني در سخنان خود با بيان اينكه يكي از نعمت هاي پروردگار، نظام اسلام نابي است كه در مملكت ما حاكم است، به سابقه طولاني استبداد و استكبار در ايران اشاره كرد و افزود: مملكت ما قرنها دچار استبداد سلاطين بود و كرامت انسان ها پايمال مي شد.

آيت الله نوري همداني ضمن تجليل از فرماندهي دكتر محسن رضايي در طول هشت سال دفاع مقدس تاكيد كرد: سابقه‌ شما در جنگ تحميلي براي هميشه در تاريخ ايران ماندگار خواهد بود و جنابعالي جايگاه مهمي در اين دفاع از انقلاب و تثبيت نظام داشته‌ايد.

آيت الله نوري همداني بالا بودن ميزان مشاركت مردم در انتخابات را مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: بايد سعي‌ ما اين باشد كه انتخابات باشكوه برگزار شود و هرچه ميزان مشاركت در انتخابات بيشتر باشد، موجب عزت و سربلندي نظام خواهد بود.

ايشان در پايان گفت: كساني كه در خود قدرت و توانايي اين را مي‌بينند كه مطالبشان را براي مردم بيان كنند، به صحنه بيايند و مردم در هر كس كه زمينه‌ها را ببينند، به او راي مي‌دهند و ان‌شاءالله جنابعالي نيز با برنامه‌هايي كه داريد و در مدت تبليغات ارائه مي‌كنيد، موفق باشيد.

ديدار با آيت الله جوادي آملي

به گزارش ايفنا نيوز از قم، دكتر محسن رضايي در ادامه سفر خود به قم با آيت الله جوادي آملي ديدار و گفتگو كرد.

دكتر رضايي در اين ديدار گفت: اعتقاد من اين است كه اسلام منهاي روحانيت معني ندارد و همان طور كه براي هر موضوعي به كارشناس آن مراجعه مي‌كنيم، در شناخت و عمل به اسلام هم نيازمند روحانيت هستيم.

وي تصريح كرد: اسلام بدون روحانيت مانند جراحي بدون پزشك است و روحانيت و مرجعيت همواره نقش بالنده‌اي در خلاقيت، نوآوري و جامعه سازي داشته و دارند.


دكتر رضايي با طرح اين پرسش كه جامعه اسلامي چگونه است و چگونه شكل مي‌گيرد، گفت: پس از تبيين پاسخ اين سوال توسط مراجع و بزرگان حوزه، بايد يك برنامه جامع براي تحقق آن داشته باشيم و تا برنامه جامع نداشته باشيم نمي‌توانيم از برقراري و يا برداشتن پديده هايي مثل گشت ارشاد حرفي بزنيم.

دكتر محسن رضايي تاكيد كرد: اگر برنامه وجود نداشته باشد، تلاشهاي دلسوزانه‌اي كه صورت مي‌گيرد، ننتيجه بخش نخواهد بود.

دكتر رضايي در ادامه افزود: من بر اساس تكليف آمده‌ام و مايل بودم ديگر دوستاني كه طرح دولت ائتلافي، متعهد و كارآمد را قبول دارند،‌ با تصميم جمعي و اعلام كانديداتوري يك نفر از ميان خودشان، اين بار را از دوش من برمي‌داشتند و بنده نيز در راستاي تحقق اهداف دولت ائتلافي به آنها كمك مي كردم.

دكتر محسن رضايي همچنين در پايان سخنان خود تاكيد كرد كه قبل از اينكه تصميم نهايي براي كانديداتوري را بگيرد، به قم آمده تا از نزديك از ديدگاه علما و مراجع تقليد در اين خصوص مطلع شود.




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 ارديبهشت 1388
چه کسانی تا به حال ثبت نام نمودند ؟ معرفی کنید ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.